Veelgestelde vragen

In welke landen kunnen bestellingen worden geleverd?

Pimentón.be levert in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland, en op verzoek ook in andere landen waar bpost een samenwerkingsovereenkomst mee heeft (en dat zijn er heel wat!).

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten binnen België en Nederland bedragen 3,95 euro voor levering aan huis, en 2,95 euro voor levering in een postpunt (indien beschikbaar).
Vanaf een bestelbedrag van 50 euro nemen wij de verzendkosten voor onze rekening, en is die dus gratis voor jou.

Levering naar Frankrijk en Duitsland is ook mogelijk, en daarvoor bedragen de kosten 10,99 euro.

Afhalen op ons kantoor in Leuven (België) kan ook steeds, en daarvoor worden uiteraard geen verzendkosten aangerekend, ongeacht de grootte van de bestelling.

Op welke manieren kan ik betalen?

Pimentón.be aanvaardt verschillende betaalmiddelen:

  • Bancontact: je kan meteen met je Bancontact-kaart of met de app van Bancontact of je ondersteunde bank betalen;
  • iDEAL: de meest populaire betaalmethode in Nederland;
  • Visa/Mastercard/American Express: betaal met je kredietkaart;
  • Overschrijving: we bezorgen je alle gegevens om het bedrag van je bestelling zelf over te schrijven via je bank;
  • Belfius Direct Net: ben je klant bij Belfius? Dan kan je meteen via je banktoepassing betalen;
  • KBC: Ben je klant bij KBC? Dan kan je meteen via je banktoepassing betalen;
  • PayPal: geniet je graag van de bescherming die PayPal biedt? Dan kan je (ook zonder account) meteen via PayPal betalen, bv. met kredietkaart;
  • Klarna betaal later: met Klarna betaal je je bestelling pas wanneer je ze hebt ontvangen en besloten hebt ze te houden. Daarvoor krijg je een betaaltermijn van 14 dagen na het ontvangen van de bestelling. Pas op: Klarna betaal later is een vorm van krediet.
  • Elektronische maaltijdcheques: elektronische maaltijdcheques uitgegeven door Sodexo of Monizze kunnen nu ook gebruikt worden om producten uit de webshop te betalen (let op: verzendkosten mogen hier wettelijk gezien niet mee betaald worden).

Hoe en wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

We trachten je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Bestellingen gaan steeds de volgende werkdag op de post. Alle pakketten worden door ons verzonden met bpost. Voor leveringen in Nederland draagt bpost de pakketten over aan DHL, dat ze ter plaatse bezorgt.

Bij verzenden heb je voor België de keuze tussen levering aan huis of levering in een postpunt. In Nederland kan enkel voor levering aan huis worden gekozen.

De snelheid hangt af van de levermethode:

  • Kies je voor levering aan huis of in een postpunt in België, dan is je bestelling doorgaans de werkdag na verzenden ter plaatse. In Nederland kan daar in bepaalde gevallen nog een dag extra bijkomen, al zien we dat dat in de praktijk vaak even snel loopt als in België.
  • Wens je de bestelling af te halen in Leuven, dan leggen we zo snel mogelijk een moment vast via e-mail of telefoon.

Bpost doet geen harde garanties, maar doorgaans zien de levertermijnen voor België er op werkdagen als volgt uit:

  • Maandag besteld › woensdag geleverd
  • Dinsdag besteld › donderdag geleverd
  • Woensdag besteld › vrijdag geleverd
  • Donderdag besteld › maandag geleverd
  • Vrijdag, zaterdag of zondag besteld › dinsdag geleverd

De enige uitzondering daarop is wanneer bepaalde producten tijdelijk niet voorradig zijn, maar toch al kunnen besteld worden omdat ze er snel weer aankomen. In dat geval staat zoiets steeds duidelijk vermeld bij de bewuste producten, en wordt de volledige bestelling in 1x verzonden zodra alles weer op voorraad is.

Zodra de bestelling wordt voorgemeld, krijg je een mail met een Track & Trace link van ons. Daarmee kan je het gedetailleerde verloop opvolgen. Bpost stuurt daarnaast in bepaalde gevallen zelf ook nog een e-mail, bv. om te melden wanneer het pakje beschikbaar is in het afhaalpunt.

Ben je niet thuis op het moment van leveren? Via de website van bpost kan je zelf instellen wat er in zo’n geval dient te gebeuren. Doe je dat niet, dan zal de postbode het pakje naar een nabij postpunt brengen voor afhalen. Bij levering in Nederland kan je via de website van DHL je bezorgvoorkeuren wijzigen.

Wat als een product is uitverkocht?

De meeste producten kunnen worden nabesteld, en als de voorraad is uitgeput zal dat doorgaans ook gebeuren. Dat proberen we zo snel mogelijk te doen, maar als je specifieke verwachtingen hebt of een groot aantal wilt bestellen, mag je ons zeker een seintje geven.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Als je niet tevreden bent met (een deel van) je bestelling, dan mag je die binnen de 14 dagen naar ons terugsturen, dat spreekt voor zich. Geef ons in dat geval zeker een seintje, en dan bekijken we samen wat de beste aanpak is.

Als er wat wat mis is met een product, de verpakking beschadigd is of als blijkt dat een geleverd product niet aan de verwachtingen voldoet, zoeken we uiteraard graag een gepaste oplossing!

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Zolang je bestelling nog niet werd verzonden, kan je ze nog annuleren. Neem in dat geval snel contact op, zodat we het nodige kunnen doen en de terugbetaling kunnen regelen.

Leveren jullie ook aan professionele klanten?

Absoluut! We helpen heel wat klanten in horeca en kleinhandel met plezier aan kwalitatieve ingrediënten en producten.
We zijn importeur van verschillende populaire producenten, die met ons samenwerken voor verkoop en distributie in de Benelux en/of West-Europa.

Voor kleinere bestellingen (tot 250 euro) kan gewoon via de website worden besteld.
Btw-plichtige klanten kunnen hun btw-nummer invoeren tijdens het bestelproces, en na afhandeling volgt dan automatisch een factuur via e-mail.

Ben je echter op zoek naar grotere volumes, specifieke producten of regelmatige leveringen? Heb je andere wensen of vragen?
Neem dan even contact met ons op en dan bespreken we met plezier wat we voor jou kunnen doen!

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Als je kiest voor afhalen, dan nemen we snel na bestelling via telefoon of e-mail contact op om een concrete afspraak voor afhaling te maken. Dat kan in principe elke werkdag in de voormiddag (9u-12u30) op ons kantoor in het centrum van Leuven (België), waar alle producten worden bewaard en van waar de pakketjes ook worden verzonden.

Het juiste adres wordt op dat moment ook meteen gecommuniceerd.

Zijn de getoonde prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen worden getoond inclusief btw. Het btw-tarief voor voeding verschilt van land tot land, in België is dat bv. 6% en in Nederland 9%. De prijzen verschillen dus van land tot land in functie van lokale wetten en regels.

Voor de enkele producten die alcohol bevatten, zijn de prijzen incl. 21% btw.

Wat kan ik doen als ik een klacht heb of niet tevreden ben?

Als je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kan je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt dan van ons binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Als je de gewenste producten hebt toegevoegd aan het winkelmandje, kan je de bestelling plaatsen.

Naast een samenvatting van de gekozen producten met hun prijs en het aantal, wordt ook het subtotaal getoond en de verschillende bezorgopties.
Na keuze van een levermethode wordt de totale prijs getoond en kan worden afgerekend.

Daarvoor vragen we je naar factuur- en bezorgadres, e-mailadres en telefoonnummer zodat we je kunnen contacteren bij eventuele vragen. Je kan op dat moment ook een keuze maken uit de verschillende betaalmethodes.

Door het aanvaarden van de voorwaarden en op de betaalknop te klikken, wordt je bestelling bevestigd en zal je worden doorgeleid naar Mollie, onze betaalpartner. Die zorgt voor een vlotte en veilige afhandeling van de betaling, en als die gelukt is word je terug naar onze site geleid voor een finale bevestiging. Er wordt ook onmiddellijk een mail verzonden met een samenvatting van de bestelling naar het e-mailadres dat werd opgegeven tijdens het bestellen.

Dat is ook het moment waarop wij aan de slag gaan met het voorbereiden en verzenden van de bestelling. Zodra de bestelling klaar is voor verzenden kan je van ons een mailtje verwachten met een track & trace link zodat je het verdere verloop tot in je keuken kan volgen!

Hoe werkt de korting die ik krijg bij het inschrijven op de nieuwsbrief?

Omdat we inschrijvers voor de nieuwsbrief wel naar waarde weten te schatten, krijg je meteen na het inschrijven op onze nieuwsbrief een code voor 5% korting op je volgende aankoop toegestuurd via e-mail. De korting geldt op alle producten die niet in promotie staan, behalve op workshops, geschenkbonnen en geschenkpakketten, want die laatste hebben al een ingebouwde korting.

Hoe verzamelen jullie reviews?

Klanten kunnen hun ervaringen delen in de vorm van reviews via TrustPilot. Wie een bestelling plaatste krijgt van ons een automatische uitnodiging om een review achter te laten. Die nemen we altijd serieus, en als een review minder positief is zoeken we graag uit waar en hoe het mis ging. Wil je meer weten over hoe TrustPilot te werk gaat? Dan vind je meer informatie over het reviewbeleid op de site van TrustPilot.

Bezoekers van de website kunnen daarnaast ook een review achterlaten van een individueel product. Die reviews worden getoond op de productpagina’s, en als we helemaal zeker zijn dat een klant dat product ook zelf heeft gekocht (op basis van het e-mailadres), wordt dat ook getoond bij de review. Zo’n geverifieerde reviews laten we steeds staan, ook als ze minder positief zijn; het is van belang dat klanten weten waaraan ze zich mogen verwachten bij een product. Als een product vooral negatieve reviews oplevert, kunnen we er uiteraard voor kiezen om het gesprek met de producent aan te gaan of het product uit het aanbod te halen. In geen geval laten we betaalde reviews toe.

Productreviews worden uiterlijk binnen de 48u door ons geverifieerd en gepubliceerd; enkel als in een review ongepast taalgebruik wordt gehanteerd of als het duidelijk is dat iemand het product niet kocht of proefde kunnen we ervoor kiezen om ze niet te publiceren.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

We doen ons uiterste best om elke bestelling zorgvuldig te verpakken, zodat het pakje in optimale staat toekomt. Daarvoor wordt doorgaans gewerkt met gerecycleerde verpakkingen om geen onnodig afval te creëren. De doos en het verpakkingsmateriaal zijn volledig plasticvrij, behalve voor de uitzonderlijke gevallen waarbij we plastic verpakkingsmateriaal van leveranciers hergebruiken.

Het pakje wordt in België geleverd door bpost, en in Nederland door DHL. Vanaf het moment dat we het pakje aan de transportfirma overhandigen, is het verdere verloop uit onze handen. Moest een pakje (of een van de producten) toch beschadigd zijn, bezorg ons dan zeker een foto, zodat we samen een gepaste oplossing kunnen zoeken.

 

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Heb je een andere vraag?

 

Hou me op de hoogte! Als je hieronder je e-mailadres achterlaat geven we je graag een seintje als dit product weer beschikbaar is. Uiteraard gebruiken we je e-mailadres voor niets anders!