Veelgestelde vragen

In welke landen kunnen bestellingen worden geleverd?

Pimentón.be levert in België, Nederland en Frankrijk, en op verzoek ook in andere landen waar bpost een samenwerkingsovereenkomst mee heeft (en dat zijn er heel wat!).

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

De verzendkosten binnen België bedragen 3,99 euro voor levering aan huis, en 2,99 euro voor levering in een postpunt.
Vanaf een bestelbedrag van 35 euro is de verzending gratis.

Levering in Nederland gebeurt aan 5,99 euro, tenzij voor een bestelbedrag vanaf 50 euro; dan is de verzending gratis.
Levering naar Frankrijk is sinds kort ook mogelijk, en daarvoor bedragen de kosten 10,99 euro.

Op welke manieren kan ik betalen?

Pimentón.be aanvaardt verschillende betaalmiddelen:

  • Bancontact/Mister Cash
  • Visa/Mastercard
  • Overschrijving
  • Belfius Direct Net
  • iDEAL

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

We trachten je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Bestellingen tot 22u worden elke avond ingepakt en gaan steeds de volgende werkdag op de post. De snelheid hangt af van de levermethode:

  • Kies je voor levering aan huis of in een postpunt in België, dan is je bestelling doorgaans de tweede werkdag erna ter plaatse. In Nederland kan daar in bepaalde gevallen nog een dag extra bijkomen, al zien we dat dat in de praktijk vaak even snel loopt als in België.
  • Wens je de bestelling af te halen in Leuven of Rotselaar, dan leggen we zo snel mogelijk een moment vast via e-mail of telefoon.

Bpost doet geen harde garanties, maar doorgaans zien de levertermijnen voor België er (bij bestelling voor 22u) als volgt uit:

  • Maandag besteld › woensdag geleverd
  • Dinsdag besteld › donderdag geleverd
  • Woensdag besteld › vrijdag geleverd
  • Donderdag of vrijdag besteld › maandag geleverd
  • Zaterdag of zondag besteld › dinsdag geleverd

De enige uitzondering daarop is wanneer bepaalde producten tijdelijk niet voorradig zijn, maar toch al kunnen besteld worden omdat ze er snel weer aankomen. In dat geval staat zoiets steeds duidelijk vermeld bij de bewuste producten, en wordt de volledige bestelling in 1x verzonden zodra alles weer op voorraad is.

Wat als een product is uitverkocht?

De meeste producten kunnen worden nabesteld, en als de voorraad is uitgeput zal dat doorgaans ook gebeuren. Dat proberen we zo snel mogelijk te doen, maar als je specifieke verwachtingen hebt of een groot aantal wilt bestellen, mag je ons zeker een seintje geven.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Als je niet tevreden bent met (een deel van) je bestelling, dan mag je die binnen de 14 dagen naar ons terugsturen.

Dat kan je zelf regelen via ons retourportaal.

In geval van twijfel kan je ons zeker ook een seintje geven. Als er wat wat mis is met de producten, de verpakking is beschadigd of als blijkt dat de geleverde producten niet aan de verwachtingen voldoen, zoeken we uiteraard graag een gepaste oplossing.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Zolang je bestelling nog niet werd verzonden, kan je ze nog annuleren. Neem in dat geval snel contact op, zodat we het nodige kunnen doen en de terugbetaling kunnen regelen.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Als je kiest voor afhalen, dan nemen we snel na bestelling via telefoon (of e-mail) contact op om een concrete afspraak voor afhaling te maken. Dat kan in centrum Leuven of in Rotselaar, afhankelijk van je voorkeur en het gewenste tijdstip.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

We doen ons uiterste best om elke bestelling zorgvuldig te verpakken, zodat het pakje in optimale staat toekomt. Daarvoor wordt doorgaans gewerkt met gerecycleerde verpakkingen om geen onnodig afval te creëren. De doos en het verpakkingsmateriaal zijn volledig plasticvrij, behalve voor de uitzonderlijke gevallen waarbij we plastic verpakkingsmateriaal van leveranciers hergebruiken.

Het pakje wordt in België geleverd door bpost, en in Nederland door PostNL of DHL. Vanaf het moment dat we het pakje aan de transportfirma overhandigen, is het verdere verloop uit onze handen. Moest een pakje (of een van de producten) toch beschadigd zijn, bezorg ons dan zeker een foto, zodat we een gepaste oplossing kunnen zoeken.

 

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Heb je een andere vraag?

 

Menu