In welke landen kunnen bestellingen worden geleverd?
Pimentón.be levert in België, Nederland en Frankrijk, en op verzoek ook in andere landen waar bpost een samenwerkingsovereenkomst mee heeft (en dat zijn er heel wat!).
Pimentón.be levert in België, Nederland en Frankrijk, en op verzoek ook in andere landen waar bpost een samenwerkingsovereenkomst mee heeft (en dat zijn er heel wat!).
De verzendkosten binnen België bedragen 3,99 euro voor levering aan huis, en 2,99 euro voor levering in een postpunt.
Vanaf een bestelbedrag van 38 euro is de verzending gratis.
Levering in Nederland gebeurt aan 5,99 euro, tenzij voor een bestelbedrag vanaf 50 euro; dan is de verzending gratis.
Levering naar Frankrijk is sinds kort ook mogelijk, en daarvoor bedragen de kosten 10,99 euro.
Afhalen op ons kantoor in Leuven kan ook steeds, en daarvoor worden uiteraard geen verzendkosten aangerekend, ongeacht de grootte van de bestelling.
Pimentón.be aanvaardt verschillende betaalmiddelen:
We trachten je bestelling zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Bestellingen gaan steeds de volgende werkdag op de post. Alle pakketten worden door ons verzonden met bpost. Voor leveringen in Nederland draagt bpost de pakketten over aan DHL, dat ze ter plaatse bezorgt.
Bij verzenden heb je voor België de keuze tussen levering aan huis of levering in een postpunt. In Nederland kan enkel voor levering aan huis worden gekozen.
De snelheid hangt af van de levermethode:
Bpost doet geen harde garanties, maar doorgaans zien de levertermijnen voor België er op werkdagen als volgt uit:
De enige uitzondering daarop is wanneer bepaalde producten tijdelijk niet voorradig zijn, maar toch al kunnen besteld worden omdat ze er snel weer aankomen. In dat geval staat zoiets steeds duidelijk vermeld bij de bewuste producten, en wordt de volledige bestelling in 1x verzonden zodra alles weer op voorraad is.
Zodra de bestelling wordt voorgemeld, krijg je een mail met een Track & Trace link van ons. Daarmee kan je het gedetailleerde verloop opvolgen. Bpost stuurt daarnaast in bepaalde gevallen zelf ook nog een e-mail, bv. om te melden wanneer het pakje beschikbaar is in het afhaalpunt.
Ben je niet thuis op het moment van leveren? Via de website van bpost kan je zelf instellen wat er in zo’n geval dient te gebeuren. Doe je dat niet, dan zal de postbode het pakje naar een nabij postpunt brengen voor afhalen. Bij levering in Nederland kan je via de website van DHL je bezorgvoorkeuren wijzigen.
De meeste producten kunnen worden nabesteld, en als de voorraad is uitgeput zal dat doorgaans ook gebeuren. Dat proberen we zo snel mogelijk te doen, maar als je specifieke verwachtingen hebt of een groot aantal wilt bestellen, mag je ons zeker een seintje geven.
Als je niet tevreden bent met (een deel van) je bestelling, dan mag je die binnen de 14 dagen naar ons terugsturen.
Dat kan je zelf regelen via ons retourportaal.
In geval van twijfel kan je ons zeker ook een seintje geven. Als er wat wat mis is met de producten, de verpakking is beschadigd of als blijkt dat de geleverde producten niet aan de verwachtingen voldoen, zoeken we uiteraard graag een gepaste oplossing.
Zolang je bestelling nog niet werd verzonden, kan je ze nog annuleren. Neem in dat geval snel contact op, zodat we het nodige kunnen doen en de terugbetaling kunnen regelen.
Als je kiest voor afhalen, dan nemen we snel na bestelling via e-mail contact op om een concrete afspraak voor afhaling te maken. Dat kan telkens tijdens de kantooruren (9u-17u30) op ons kantoor in het centrum van Leuven, waar alle producten worden bewaard en van waar de pakketjes ook worden verzonden.
Het juiste adres wordt op dat moment ook meteen gecommuniceerd.
Opgelet: afhalen is voorlopig tijdelijk niet mogelijk, omwille van beperkte bezetting door COVID-19.
Ja, alle prijzen worden getoond inclusief 6% btw. De enige uitzondering daarop zijn de producten die alcohol bevatten, daarvoor zijn de prijzen incl. 21% btw.
Als je een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kan je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je krijgt dan van ons binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.
Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Als je de gewenste producten hebt toegevoegd aan het winkelmandje, kan je de bestelling plaatsen.
Naast een samenvatting van de gekozen producten met hun prijs en het aantal, wordt ook het subtotaal getoond en de verschillende bezorgopties.
Na keuze van een levermethode wordt de totale prijs getoond en kan worden afgerekend.
Daarvoor vragen we je naar factuur- en bezorgadres, e-mailadres en telefoonnummer zodat we je kunnen contacteren bij eventuele vragen. Je kan op dat moment ook een keuze maken uit de verschillende betaalmethodes.
Door het aanvaarden van de voorwaarden en op de betaalknop te klikken, wordt je bestelling bevestigd en zal je worden doorgeleid naar Mollie, onze betaalpartner. Die zorgt voor een vlotte en veilige afhandeling van de betaling, en als die gelukt is word je terug naar onze site geleid voor een finale bevestiging. Er wordt ook onmiddellijk een mail verzonden met een samenvatting van de bestelling naar het e-mailadres dat werd opgegeven tijdens het bestellen.
Dat is ook het moment waarop wij aan de slag gaan met het voorbereiden en verzenden van de bestelling. Zodra de bestelling klaar is voor verzenden kan je van ons een mailtje verwachten met een track & trace link zodat je het verdere verloop tot in je keuken kan volgen!
We doen ons uiterste best om elke bestelling zorgvuldig te verpakken, zodat het pakje in optimale staat toekomt. Daarvoor wordt doorgaans gewerkt met gerecycleerde verpakkingen om geen onnodig afval te creëren. De doos en het verpakkingsmateriaal zijn volledig plasticvrij, behalve voor de uitzonderlijke gevallen waarbij we plastic verpakkingsmateriaal van leveranciers hergebruiken.
Het pakje wordt in België geleverd door bpost, en in Nederland door DHL. Vanaf het moment dat we het pakje aan de transportfirma overhandigen, is het verdere verloop uit onze handen. Moest een pakje (of een van de producten) toch beschadigd zijn, bezorg ons dan zeker een foto, zodat we een gepaste oplossing kunnen zoeken.
Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Heb je een andere vraag?
Blijf je graag op de hoogte van nieuwe producten, acties en nieuws? Schrijf je dan in op de nieuwsbrief!